Orange och vinprovning

Matt och jag åkte på en liten weekend tripp till Orange, en liten stad tre timmar inåt landet från
Sydney. Besökte vingårdar och testade deras vin. Tre stycken vingårdar hann vi med, varav vi fick med oss minst en flaska från varje...samt ett dussin från den tredje. Även fast vinrankorna nu inte är så gröna var det ändå väldigt vackert. På lördagen var det väldigt mulet men samtidigt väldigt vackert med dimman som la sig över åkrarna. Söndagen var dock solig och som en svensk vårdag, åkte tillbaka till en av vingårdarna och tog lite fler bilder (och köpte lite mer vin..)
Highland Heritage estate vineyard
Desertvin med guldblad, inte riktigt i min smak.
 Matt testar lite rött
Utsikt från Mount Canobolas
Och jag fick tillfälle att använda min franska hatt! 

Kommentarer
Postat av: simone

mysigt! :))

Svar: ja, var en jättemysig liten stad med jättefin natur!
Karolines

2013-07-05 @ 12:06:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0