födelsedag

jupp. för 19 år sedan var det långfredagen.

men idag är det måndag och jag är numera nittion år. helt sjukt. va ju inte länge sedan jag fyllde 18! nu är jag i alla fall helt slut. så en sammanfattning av dagen kanske kommer imorgon.

gonatt!

vinterpromenad


heart skipped a beat
and when I caught it you were out of reach

- the xx

Elliott Smith

Känner att jag vill skriva någonting här. Kanske lite för att bevisa att jag inte gett upp efter två inlägg. Men har seriöst varit helt utmattad hela veckan och inte orkat ta mig tid till att skriva något vettigt. Inte för att jag kan garantera att detta överhuvudtaget kommer bil vettigt på något vis. Men har varit i skolan från 08:30 till så-länge-vi-fått-stanna hela veckan, vilket är ungefär vid 17-17:30, för att försöka få klart vårat projektarbete. Ikväll hade jag och tjejerna planerat en kväll..eller låt mig säga natt på Trägårn (som jag förövrigt alltid lyckas skriva Trågärn). Dock har kroppen nu sagt ifrån och jag är helt utmattad med huvudvärk och känner mig inte alls bra. Men ja, huvudsaken är att jag blir bättre tills min födelsedag på måndag.

Och av en slump idag råkade jag hitta en ny artist som fastnade direkt. Väldigt skön softmusik vilket jag behövde idag då jag bara låg på sängen och vilade, Elliott Smith heter han. Och nu fick jag precis reda på att han dog 2003, då var han 34 år gammal. Han hittades av sin flickvän precis efter ett bråk med två knivhögg i bröstet och en post-it lapp där det stod
I'm so sorry—love, Elliott. God forgive me.


Elliot Smith på Spotify


go kväll

Jag förstår faktiskt inte grejen. Här sitter jag uppe klockan halv ett en söndagskväll, jag ska alltså upp till skolan om sex timmar. Frågan är om det äns är värt att somna. Jag är inte ens trött. Jag är så upprymd av någon anledning, helgen har varit så bra. I fredags var det framtidsdag i skolan, det var faktiskt väldigt intressant, så ovärt för er som tänkte att det var just ovärt och stannade hemma. Var på två seminerier om Australien/Nya Zeeland, en om filmskolor och den andra om fotoskolor. Var en jättetrevlig tjej och hennes pappa som berättade om det, tjejen hade gått på filmskola i Sydney och hon var verkligen jätteinspirerande. Pratade mer med henne efter och visade henne vägen till GP-huset. Sedan på eftermiddagen var lärarna helt flummiga. Malin kan nu officiellt säga att hon varit med i en live performance gjord av Peter. Vad live performance är kommer jag definitivt berätta om en annan dag! Spännande är det i alla fall.

I lördagskväll drog även jag, Sofia och Simone hem till Malin lite, spelade lite Wii och kvällsfikade, minicheesecakes av Malin och jag tog med mig lite kladdkaka. Det var väldigt mysigt..dock blev vi lite frustrerade av super mario! Men det var roligt ändå. haha

nejmen, nu måste jag försöka sova! Vad är det här? Har ni samma problem som mig, är hur trött som helst på morgonen men kan absolut inte somna på kvällen?

 

/K


Karolines

Så, vem är jag? En ny random bloggare som vill slå stort och tjäna storkovan på att skriva om de senaste trenderna? nah, faktiskt inte. Visst bryr jag mig om kläder och stil, och ja, om ni kommer få se några outfitsbilder här vet jag inte, det sköter nämligen min vän Sofia, http://frisellco.blogg.se så bra så. Well, jag fyller snart 19 år, om 8 dagar för att vara exakt. Jag går sista terminen på gymnasiet, så om knappt tre månader är det studenten som gäller, därav lär ni få läsa om förberedelser inför det, balklänning ska hittas, studentdress likaså, accessoarer och skor till det och allt annat inför dessa dagar! Ja och innan dess ska projektarbete lämnas in, uppsatser skrivas och filmer göras klart. Jag går på NTI-gymnasiet i Göteborg med inriktning Film och Tv-produktion men läser även foto. Så möjligen kommer här även visas lite filmer och definitivt bilder, dock är det min vän Malin, http://nilamfoto.blogspot.com som är pro med kameran i hand, men även Simone, http://manviol.blogg.se är väldigt duktig med både bild och text.

Jupp, vi kan ju börja med det, så får ni lära känna mig under tiden som går?


RSS 2.0