Farväl Edinburgh, eller?

Känns helt overkligt, ska lämna den här fina staden tidigt i morgon bitti..är tanken. Men nu med askan får vi väl se om jag kommer iväg eller inte..kommer en bättre bilduppdatering när jag vet.

Kvällsutsikten från vårat rum

Loch Nesse

Jisses vad tiden går, för en vecka sedan firade jag och Matt tre månader och om en vecka är jag tillbaka i Sverige igen. I helgen tog vi en liten mini-weekend upp till Invernesse och Loch Nesse, strosade runt i staden, åt italiensk pizza, besökte Urquhart castle och självklart spanade vi efter Nessie. Väldigt mysig helg i ett väldigt vackert land! Har självklart galet mycket bilder, men får se när jag hinner gå igenom och fixa dem, vill göra så mycket som möjligt min sista vecka i denna fina stad..även fast jag nu legat sjuk i sängen i tre dagar.

Urquhart castle och Loch Nesse
urquhart

Ny lägenhet och lite annat

Vi bor i världens finaste lägenhet! Det blev inte den lilla inrökta tillsammans med spanjorerna (som visserligen var jättetrevliga) utan en stor tvåvåningslägenhet tillsammans med ett par varav hon är aussie och han scotte, samt yttterligare en till scotte. Och jag och Matt har ett jättefint rum med dubbelsäng med härlig utsikt.

I måndags tog vi oss en kort eftermiddagspromenad i the Royal Botanic Garden, en ekorre sprang även fram och ställde sig precis framför mig, var lite rädd att den skulle hoppa på mig! Så jag fotade den istället..

Igår tog jag mig även en tripp till biblioteket här i Leith som ligger runt hörnet, klockrent. Skaffade mig ett bibliotekskort och lånade två böcker. Så nu består min bibliotekskortsamling av Göteborg, Oslo och Edinburgh! Har även en hög med bilder nu att fixa, kommer nog ut på facebook i dagarna, från vackra Arthurs seat blandat annat.

Newhaven lighthouse

Bergsbestigning och flytt

Edinburgh är fortfarande lika fint, synd att jag bara ska stanna fram till sommaren. Anyways, just nu är vi påväg att flytta, ska checka in ett place vi ska dela med några spanjorer nu i kväll. Osäkert om vi kommer ha internet dock. Förövrigt besteg vi Arthurs seat i veckan, väldigt vackert och häftigt! Utsikt över hela staden och bortom det.

Påväg upp med staden i bakgrunden

RSS 2.0