dagens fångst

För att inte tänka på min ångest följde jag med pappa ut för att kolla hummertinorna i förmiddags. dock bestod dem inte av några humrar, men åtta stora krabbor och två plattfiskar fick vi med oss i alla fall. krabborna var helt störda och började nypa av varandra benen..


Bätter att ångra något man gjort

än något man inte gjorde?

har helt ärligt suttit och haft ångest hela förmiddagen. vägt för och nackdelar, funderat på vad det är jag egentligen vill göra med mitt liv, vad jag ska göra, och vad jag borde göra. vilka inte alltid är samma grej. har kommit fram till att antingen blir norge jättebra eller tvärtom, och om så är fallet är det väl lättare att flytta hem igen än att ångra att jag inte åkte..?

det är ett äventyr, och jag gillar ju äventyr. bli sambos med mina två bästa vänner och flytta in i et gult hus tillsammans i en helt ny stad. nu ska vi iväg och handla mat och saker till lägenheten.


flugsvamp

tog en promenad tillsammans med kameran och Robert Smiths röst. hittade en död mås jag begravde.


spontana ägg, vin och plast

aka France 2010.

Sète och Marsaille var städerna. jag har varit volontär under en performence festival, fotat till tusen, diskat efter 35 konstnärer, druckit vin till lunch, middag och kväll, druckit för mycket vin, druckit lagom mycket med vin, varit passiv rökare, gått upp och ner i mördarbakar, ätit macarons, crêpes och musslor, köpt milka-choklad, sovit för lite och vant mig vid det. spenderat två dagar i Marsaille, träffat en japan och en marockan, spenderat en natt på en flygplats och framför allt umgåtts med helt galet sköna människor



more to come

för mindre än ett dygn sedan gick jag runt i Marsaille och svettades. nu sitter jag hemma och fryser. känns rätt overkligt. dessa 11 dagar har varit galet bra. helt sjukt mycket bilder är tagna, 5 gig och 1300 bilder, och det bara med min kamera. har till och med hunnit sortera bilderna i privata och performences. mer kommer senare.




France

åker till Frankrike ikväll med live action gänget. senast jag var där var i juli 2006 på en familjeresa. då åt vi god glass och jag blev bortappad i Monaco.

linnea, hanna och jag. och bilderna är hannas.


drar härifrån

har suttit och pillat med en fotobok med bilder från Alanya hela kvällen. programmet ville ju verkligen inte sammarbeta, men det gick till slut. kollade in läget på naturhistoriska muséet idag också, såg den stora valen och kiwi-fåglar. och massa annat där i mellan. museum är ju gratis och gratis underhållning är alltid kul.

har förövrigt bestämt mig. drar till Norge efter Frankrike. Göteborg är ändå tråkigt på hösten och vintern. flyttar hemifrån alltså..galet.

Alanya, saknar värmen

vända på objektiv-makro

nämen, det här var spännande! läste att man kunde vända på objektivet för att få en fejkmakro. dock försvann ljuset så hann inte leka så länge, men här är resultatet med ett bakvänt 18-55 objektiv med 55 mm.


leva på räkor?

cyklade vilse till biblioteket idag. eller visste inte riktigt var jag var, hamnade i för mig ett helt nytt område. visste inte att det existerade. har ju bara bott här i hela mitt liv?

hoppade av kursen idag också. sa som det var men att jag vill gå den i framtiden. studievägledaren tyckte det lät bra. vet dock fortfarande inte vad jag ska göra med mitt liv i höst. men lutar mot norge just nu. finns inte så mycket kvar för mig här i alla fall. det som håller mig kvar är min familj och viljan att ta körkort. kommer inte ha så mycket att göra i höst förutom övningsköra. min vänner är på annat håll i alla fall. men kommer bli sjukt jobbigt att flytta hemmifrån och lämna allt. och att inte ha en gosig katt som sover hos mig på natten. hörde även att det är sjukt billigt med räkor i oslo, 15 kronor kilot! så då kan vi leva på det. undra om fisk också är billigt? lax är ju även det väldigt gott.


ladybirds

fick ett sug efter att fota idag. blir så när man lagt kameran på sidan ett tag. inte fotat sedan Erik under Göteborgskalaset. ska snart börja redigera bilder från usa också. det känns så overkligt att jag varit där och det känns så långt bort. och om en vecka åker jag till Frankrike med live action gänget för att dokumentera en systerfestival där. målet är att usa-bilderna ska bli klara innan dess. så en random bild ur bildarkivet. fast den är inte så random egentligen. är en av dem jag gillar mest om jag ska vara ärlig. rävholmen sommaren 2009


lets dance like it's the last night of our life

idag; min första (och sista?) litteraturvetenskapslektion. Göteborgs konstmuseum med Sofia och Jenny, såg Picasso, Van Gogh och Monet! Övningskört. nu skålar vi med vin och det är dax att glömma alla bekymmer och dansa loss hela natten.



regret

jag har varit skoltrött sedan hösten i tvåan ungefär. och jag hade tänkt plugga en kurs nu direkt efter gymnasiet? trodde jag det eller? vad tänkte jag där? visst det verkar vara en jätteintressant kurs som jag någon gång skulle vilja läsa. men känns lite waste att läsa något intressant om man inte har någon motivation, eller? och min tanke har varit att leva efter studenten och inte känna massa förpliktelser och jobbiga saker. jag vill bara ta körkort så jag kan dra!

Att drömma om framtiden är lättare än att oroa sig för morgondagen
- Deborah Schoeneman

Vill ha det såhär igen, sommaren - 09, ingen bekymmer eller oro för framtiden. vad ska jag göra när ni drar till norge?


RSS 2.0