tystnaden som uppstår under en performance

mycket fascinerar mig med performances. men det som fascinerar mest är tystnaden. tystnaden som uppstår när någon gör en performance, och respekten som hör där till. det är väldigt häftigt faktiskt.

går egentligen inte att beskriva en performance rättvist med bild, men här är några försök från min sida. fotade även med min lärares Canon 50D med ett fett 70-200 objektiv. det var mums.

 


okej, av 350 bilder får ni se tre, men värt! lägger nog ut mer på facebook senare

ingenting är vettigt 03:30

dock är bilden tagen 04:02 efter en helt awesome kväll med live action gänget, efterfest på skolan på natten, sedan gick jag och sofia med hennes cykel från domkyrkan till majorna, tog en sväng upp till masthuggskyrkan, begrundade utsikten och diskuterade livet. minnesvärt

rubrik av mr. krunegård

hypokondriker?

va inte halsfluss! bara ett virus, alltså förkylning som satt sig i halsen typ. läkaren sa att jag skulle gurgla ljummet vatten med salt så skulle det bli bättre sen. så förhoppningsvis kommer jag kunna vara med både på live action och studenterna!

men vad är då live action? jo det är en performance festival som är i Göteborg nu i dagarna! konstnärer från hela världen kommer och gör sina konstverk. vilket inte är tavlor eller skulpturer, utan det är levande konst som sker på plats, jättehäftigt är det! så har du inget för dig, häng runt brunnsparken och kopparmärra på eftermiddagarna fre-lörd och på Världskulturmuseetefter 18! det är awesome!

Live Action+ i Vara förra året med konstnären Lee Wen från Kina
klicka på bilden för mer information

halsfluss?

halsen svider, bränner och gör ont! tänkte att jag hade halsbränna efter all stress så testade ALLT mot halsbränna - tuggtabletter, omeprazol och naturläkemedel. när inget av det funkade googlade jag upp olika huskurer. mjölk, mandlar, yoghurt, banan, havregryn och allt vad det va! men ingenting fick det att sluta svida. sen sa mamma att halsbränna inte sitter i halsen utan mer neråt bröstet, men jag har ont i hela svaljet. tittade mig i halsen och såg att så där ska det inte se ut, helt röd och svullen.

Ska iväg till läkaren nu i alla fall, förhoppningsvis inte är så farligt som jag tror. händer ju massa saker jag inte vill missa dessa dagar, live action och studenter! vill inte missa det!

Wish me luck!


spontanitet

Blev en spontanövernattning hos Malin igår med Sofia, mysigt. Vi pluggade också. faktiskt. så nu är mitt fotoprojekt klart. Vi cyklade även ner och tog en blåsig picknick vid havet och skrattade. kvällen avslutades med sex and the city. såklart.

och idag på väg hem började det självklart regna precis när jag skulle av. inte jättekul att gå i ösregn tänkte jag. köpa paraply tänkte jag. vilket tog kanske två minuter. självklart hade det slutat regna när jag kom ut igen! Hej ironi tänkte jag.

men jag behövde i alla fall ett paraply, och halvägs hem började det regna lite igen så det kom till användning och jag har ett fint paraply, som inte har gått sönder än.


retard

känner mig ungefär såhär, allmänt retard och ur fokus. känner att mitt slutprojekt i foto b inte alls kommer bli bra. men helt ärligt älskar jag denna bilden. även om Ludde är helt ur fokus och kompositionen är skev. Ludde ser helt retard ut och det speglar honom. men vet att min lärare inte alls kommer uppskatta mina bilder. men jag vet inte, jag gillar det.

det löser sig

Nu är alla prov avklarade! woohooo!!

jag vet. så sjukt tråkigt att skriva om skolarbeten och grejer. men vet ni. DETTA VAR DET SISTA PROVET! No more! om två veckor smäller det! ungefär nu kommer vi samlas i skolan för avslutningsgrejs innan utspringet kl 12. ohmy. fattar inte hur snart det är. det här med studenten alltså. två veckor. det går inte in i min hjärna. sedan är skolan över. jag kan göra vad som helst. iofs lär pengar bli ett problem under sommaren. men det löser sig, det gör det alltid.

nu ska jag bara börja med alla inlämningar också..sweet. först idag blir det att klippa vår film och i eftermiddag ska jag sitte och redigera foton. i helgen ska jag läsa psykologi medan och jobbar. och på lördageftermiddag ska malin hjälpa mig fixa indesign. förstår mig inte på det programmet. så lite plan där. sounds good.

och hakuna matata, inga bekymmer, det löööser sig!


liten inflik bara

jag garvade lite åt att Sawyer goes Dirty Harry i det parallella lostuniversumet. och jo, jag följer fortfarande lost, tycker dock det är väldigt tråkigt nu. bara det parallella universumet som är intressant. men känns mer ovärt att sluta kolla då jag lagt ner så många timmar av mitt liv på det, då kan man lika gärna vänta tills slutet känns det som. bara åtta avsnitt kvar i sverige nu. förövigt sänds det allra sista i usa på söndag enligt imdb. spännande.

och jo, jag har fortfarande panik, ville bara säga det. ett av tre prov avklarade nu, och det var det enklaste så det gick bra. nu ska jag plugga mer. har vänt på dygnet nu också, lite jobbigt då provet på fredag är kl 8 och jag ska jobba under helgen och gå upp jättetidigt. plugg va det ja.

avslutar bara med ett klockrent citat jag hittade om denna episoden

Man, this show loves submarines so much.
It wants to marry submarines and have little baby submarines
!

PANIK - pausa tiden då?

KAN NÅGON STANNA TIDEN NÅGRA DAGAR??? jag har panik. om exakt fjorton dagar ska mina betyg vara satta. innan dess har jag ett flertal inlämningar, uppgifter och prov. bara denna veckan har jag tre prov och egentigen dealine och redovisning. jag har panik. tänk om jag misslyckas? tänk om jag inte hinner? då kommer jag ångra hela mitt liv om jag får ig i nåt. och jag vet inte vilka ämnen som är bra att ha högre betyg i och vilka jag ska satsa mer på. nej. jag har inte tid att skriva här. jag har inte tid att sova. nu ska jag fortsätta läsaläsaläsa.
ORKAR INTE!!!

produktivitet

jag lyckades faktiskt vara lite produktiv i helgen. kunde ha gjort mer, men jag lyckades slutföra lite grejer i alla fall. eftersom helgen gick ut på att plugga har inte så mycket annat hänt. har sagt nej tre gånger till att träffa mina vänner vilket har varit lite tråkigt. känner att jag varit så tråkig i helgen, och det värsta är att det kommer bli desamma i veckan. fick även en tanke om att göra något "veckans tips" typ veckans film-/musiktips eller liknande. hiss eller diss? flipp eller flopp? toppen eller botten? låter det bra eller dåligt helt enkelt?

i min iver att överstrycka filmhistoria lyckades jag även trycka för hårt så min fina rosa överstrykningspenna gick sönder. det va lite sorligt, på riktigt, faktiskt.

rip

plugg.plugg.plugg

Detta är vad jag ska syssla med denna långhelg. därav förbjuder jag mig själv med att uppdatera tills på söndag, eller tills allt är klart. har även tre prov nästa vecka, tre dagar i rad, är det ens okej?



lite mer om balen

har inte riktigt kunnat smälta balen än. den var helt fantastisk, roligaste kvällen någonsin och väldigt minnesvärd. mina fötter är sönderdansade och jag har träningvärk. det sammanfattar väl balen ganska bra. men lite bilder som komplement också, finns massa fler på facebook, och fler kommer då jag får bilderna som min syster tog utanför.

det började med lite bubbel

 

och avslutades med dans hela natten



Balen var awesome

Jag och Jenny
bild från baltv.se


balförberedelser

japp, fixat i ordning det mesta nu, men snart bär det av till malin för att fixa det ytliga. smink och hår osv. vet inte riktigt hur jag vill ha håret än, men får bli lite smålockigt och enkelt. detsamma med sminket, enkelt och naturligt. jag vill ju gå som mig själv på balen, och inte som någon uppstaylad copycat. det är inte jag att ha långklänning och en uppsättning som tar 3 timmar att göra. ofta jag skulle ha tålamod till det. men det känns bra, imon får ni se hur det blev. jag och mina vänner kommer bli jättefina i vilket fall. har faktiskt inte sett allas klänningar, men känns som alla vi har något som faktiskt är just vi. mer om det imorgon då en resumé av balen utlovas..eller kanske. vi får se. ni får bilder i alla fall, todeloo!

tårtkalas och sånt

Om exakt en månad har vi anlänt till Alanya. och om en månad minus fem dagar tar jag studenten. och tills dess har jag hur mycket plugg som helst. men det kan jag inte ta tag i än, för imorgon är det bal! Galet vad fort tiden går nu. men det blir nog bra. vi firade sofia idag också, det var mysigt och vi åt tårta. hänt andra grejer också. men på tisdag får ni höra om balen osv. men ha det bra tills dess då.


things i want

hittade en fin liten webshop igår, Runns.se, och där hittade jag lite ännu finare saker jag inte skulle tacka nej till. ska nog beställa lite därifrån tillsammans med malin som också hittade massa fint.

 

100 spänn för en jättefin klocka.

 

Narutos purse! hade en period jag kollade mycket på Naruto, dock inte längre. men kanske skulle ta tag i det igen då och köpa denna söta för 45 spänn! känns faktiskt värt.

 

dock var det detta fina fickuret jag fastnade mest för, gillar det verkligen jättemycket! 70 spänn känns helt okej

 

allt som allt blir alltså 215 kronor, känns det värt eller? är väl lite osäker på klockan, men fickuret vill jag verkligen ha! föresten, om du klickar på bilden kommer du till respektives produkts sida.


Alanya here we come!

Idag bokade jag och tjejerna en resa till Alanya, fem dagar efter studenten! Så om en månad inviger vi livet i frihet och arbetslöshet med att hänga här! Underbart!


picknick i parken

Har haft en helt awesome dag med picknick i Slottskogen med mina vänner! Idag är allt hur bra som helst! Vädret har varit fantastiskt och jag har invigt både min nya kavaj och skor. Självklart kom alla möjliga samtalsämnen upp, mycket diskution om filmen Tillsammans (Jag heter Tett, efter Tett-offensiven) och jämförelse mellan Gud och Dumledore. hoppas ni haft en lika bra dag som jag.

­ ­­­­­



valborg

Valborg firades lugnt med vänner och självklart cortégen, dock i ösregn vilket inte var lika roligt. Men en del vagnar va rätt klockrena även i år. Därefter drog jag, malin och andrea hem till andrea, käkade middag och såg på sex and the city. jättemysigt.

och jag köpte skorna!

RSS 2.0