Seal Rocks och Newcastle

I helgen som var åkte vi på en liten roadtrip upp med kusten tillsammans med Josh och Shirley. Och där fann vi den finaste stranden hittills - Seal Rocks! Väldigt lugnt område mitt ute i skogen några mil ifrån motorvägen. Vi simmade i det lugna vattnet och vandrade sedan upp för en liten bergsknall vid sidan av stranden. I mellan två berg fanns det som en liten lagun. Jättevackert! Vid stranden såg jag nästan en rocka också, men den hann simma iväg innan jag hann ut i vattnet, men såg skuggan av den i alla fall!

På hemvägen dagen därpå stannade vi till i Newcastle (de två sista bilderna), Australiens näst äldsta stad! Dit sände man de allra värsta fångarna som fick jobba i kolgruvorna. (/wikipedia) Vi tog en liten strandpromenad och tittade sedan in i hamnen. Matt åt en chilidog till lunch, medan jag åt glass istället. Väldans mycket godare. Sedan fortsatte vi hemåt tillbaka till Sydney. Denna helgen blir det även en liten trip ner till Canberra för att hjälpa till med Josh och Shirleys flytt.


/En till glad Karoline i Newcastle

Kommentarer
Postat av: Linnea

åh så vackert!! Önskar att jag kunde sätta mig på ett plan till australien nu! Saknar er. kraaam

Svar: Gör det! Och ta Niclas och Lucas med dig för vi saknar er så mycket! KRAMAR
Karolines

2013-02-22 @ 10:05:15
Postat av: Simone

ser verkligen heelt underbart ut! Älskar din bikini med!

Svar: Det var det, blir nästan lite avundsjuk på mig själv när jag ser bilderna. haha. Tack!
Karolines

2013-02-22 @ 10:30:21
Postat av: Hanna

Vackert! Och vilken mysig lagun :)

Svar: Vackraste stranden jag sett, och lagunen var jättefin också!
Karolines

2013-03-01 @ 15:00:45
URL: http://havskristall.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0