Framtiden?

Har haft lite panik över framtiden de senaste dagarna. kom nämligen in på en fristående kurs på Göteborgs universitet. En kurs på en termin som är bra att ha läst om man vill bli det jag vill bli. detta betyder alltså att jag skulle kunna bo hemma sex månader till och även försöka hinna ta körkort på den tiden. låter toppen. men planen var ju att jag skulle flytta till norge nu i slutet av september med mina vänner. tjäna pengar, leva livet och sedan resa. klara sig på egen hand osv. så jag vet inte riktigt vart jag ska ta vägen. terminen börjar i alla fall den 1 september. kan ju bara flytta över till norge efter jul isåfall? och om jag börjar på kursen och det visar sig att den var ovärd är det väl bara att hoppa av? och förresten, kan man gå till vägledningscentrum även om man inte går i skolan längre? och ska/kan man gå till arbetsförmedlingen även om man kommit in på en kurs och kanske ska plugga? kan man få "hjälp" med att hitta helgjobb och sånt? vad mycket frågor det blev..

dagen då framtiden inte kändes så nära

Kommentarer
Postat av: sofia

jadu karro, gör som du känner, jag har bestämt mig iallfall och vi flyttar ju inte för ens två månader så du har ju lite tid att bestämma dig på

2010-08-12 @ 01:45:00
Postat av: Hanna

Jag kan bara säga att jag är glad att jag inte är i din sits just nu... men som jag sa häromdagen, man kan alltid hoppa av om man känner att det inte ger en något. Stressa inte, du har hela livet framför dig och massor av tid. Även om tiden går ruskigt fort...



2010-08-12 @ 12:04:22
URL: http://havskristall.blogg.se/
Postat av: malin

får alltid lika ont i magen när jag läser eller hör detta. men gör som du vill..



Vill du skicka den bilden till mig? vill att de ska bli min nya bakgrundsbild. Men tycker den är sorglig på nått sätt eftersom vi splittras på nått sätt

2010-08-12 @ 12:06:02
URL: http://nilamfoto.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0