Back in Oslo!

Jag trivs och alls känns bra! Det enda nu är ett jobb.. Inatt vaknade jag av att Sofia plötsligt tog tag i mig och skakade mig. Undrade vad i hela friden som händer och hon förklarar så logiskt att hon skulle ge igen på Malin som skvätt vatten på henne i lucka 16! I julkalendern. För det var så mycket vatten... eh.. mer vad som händer här får ni checka in bangs.blogg.se som är våran gemensamma. Och nu har jag norskt nummer också, lägg en kommentar med din mail om du vill ha det!


Göteborg är vackert, men inte mycket mer

och det ger mig ingen lycka mer.

Allt är färdigpackat. Får absolut inte plats med något mer i väskan! Överfull verkligen. Om 12 timmar är jag i Oslo! Om sex timmar ska jag upp, och klockan 10:00 går bussen. Galet. Det känns bra att få återse Hansteensgate igen, men mest Malin och Sofia! Dock känns det fortfarande jättejobbigt att jag inte hört från något jobb jag sökt, utöver ett som skrev att jag inte var aktuell för stillingen. Har hittat ett jag verkligen, verkligen är intresserad av, som bakerimedarbetare på Meny.

Dax att försöka sova några timmar!

Rubrik av Anton Kristiansson

Back on track

Nu ska jag börja leva. Det dags för mig att ta tag i mitt liv på riktigt och skapa mig mitt egna. Jag åker alltså tillbaka till Oslo. Jag ska testa igen i hopp om att jag får ett jobb. Har sökt ett dussin hemifrån men inte direkt fått några svar. Det känns lite jobbigt fortfarande, att flytta hemifrån och allt. Men ja, det kanske blir bra sen. Jag är fortfarande hur rädd som helst. Men jag måste göra något med mitt liv nu. Ett steg ut i världen. Here I come..


och om någon har kontakter i Oslo, så vore det toppen om du hörde av dig!

 

Känns helt overkligt att se denna bild från USA i somras, känns så extremt långt borta,
Jag saknar verkligen allt jag gjorde i somras, då levde jag.
Nu är det dags igen.


Harry Potter and the Deathly Hallows pt. 1

Wow..vet inte riktigt vad jag ska säga..så jag gör min "mina tankar om film"-boks frågor. och det är inte så mycket plats att skriva i boken, så kort och konkret.

Handling: Början på slutet. Harry, Ron och Hermione börjar jakten på de återstående horrokruxerna..
Bäst: Att de behållit såpass många viktiga delar och inte utelämnat.
Sämst: Lite för mycket CGI i vissa scener.
Replik jag minns: But that is a lie, Dolores, I must not tell lies. Stupefy!
Biroll jag minns: Rhys Ifans som Xenophilius Lovegood, som verkligen inte var som jag tänkte mig Lunas pappa.
Övrigt: Filmen var väldigt, väldigt mörk. Och jag satt med tårar i ögonen stort sett hela filmen.
Efter den här filmen vill jag se: Harry Potter and the Deathly Hallows pt. 2, såklart.
Betyg: 5/5


tidsfördriv i tidigare tid

när man inte har någon inkomst och inte kan lägga ut så mycket på att underhålla sig själv, jamen då får man göra det bästa av saken. något som är gratis i Göteborg är museum. så idag tog jag och jenny en tripp till Stadsmuseet för att lära oss om 1700-talets Göteborg. blev dock mest om 1600-talet, vikingatiden och tiden innan dess. längesen alltså. mycket spännande kan tilläggas, visste ni att Göteborgs stadsmuseum är det enda museum som har ett vikingaskepp utsällt? som egentligen bara var skrovet..

om jag hade levt under 1700-talet...
jennys bild också!

heart.


staring at the sea


retard


the great depression

Insåg att jag lyssnat alldeles för mycket på the cure senaste tiden, så jag bestämde mig för att ha en the cure-fri vecka. Det har resulterat i att mina högtalare varit väldigt tysta de senaste dagarna. Inte riktigt vetat vad jag ska lyssna på. Det slutade nu i att jag satte på Blindside - the Great Depression. Vilken känsla. sådär jag-får-ont-i-magen-bra. Knappt lyssnat på dem under de senaste tre åren, och åren innan dess var Blindside i princip det enda jag lyssnade på. Det är synd att de inte uppdaterat sina fans på över ett år om vad som hände med deras uppkommande album.

Pier Pressure 2007

disaster

Klantiga Karro lyckades såklart klanta till det rejält och spilla stearin på tangentbordet. Tur att det kunde varit värre, var knappsatsen längst till höger som jag inte använder jättemycket. Tänk om det hade varit mitt hår, eller kameran..det hade varit en riktig disaster.. haha


Skräckfilm är inte min grej

Blev lite Halloweenfirande igår, jag var allmänt nörd. Vi såg två och en halv skräckfilm, the Last house to the Left, vilken var mest obehaglig, halva Dracula 2001 och Drag me to Hell..äckligaste jag sett. Slutscenen lär förfölja mig ett bra tag. Förfärligt! Sov sedan över, eller i alla fall försökte sova. Låg vaken hela natten och gick upp kl 6. Nu somnar jag snart.


RSS 2.0