Venice, Santa Monica och Santa Barbara

De senaste dagarna har vi hunnit besöka alla dessa tre ställen. Venice var massa surfers och weed. De hade medical marijuana ställen där man helt lagligt kan köpa weed för nacksmärta eller cancer. Här låg vi även på stranden ett tag och badade i höga roliga vågor! Det var jättevarmt i både luften och havet, men varmast var sanden som jag och mickan fick blåsor av! helt galet varmt!

Sedan åkte vi vidare till Santa Monica och gick på third street med en massa affärer och ett Forever 21 med tre våningar. Vi åt även på ett mexicanskt snabbmatsställe som hette La Salsa! Det var gott. Det är lite fascinerande att de har snabbmatställen för allt här! Mexicanskt, Grekiskt och såklart tusen olika hamburgerresturanger. Jack in the Box är än så länge min favorit.

Dagen därpå tog vi en tur till Santa Barbara där vi först badade på en strand lite utanför som hette Carpinteria. Där fick jag olja i håret så det luktade äckligt hela dagen sen. Inte så kul. Sedan åkte vi in till Santa Barbara och gick runt och åt på Panda Express - som är ett kinesiskt snabbmatsställe! Det var gott och jag fick min första Lycko kaka!

Kommentarer
Postat av: malin

är det där det är olja som de snackar om på nyheterna hela tiden?



vad stod de i din kaka :D ?

2010-07-18 @ 21:06:42
URL: http://nilamfoto.blogspot.com
Postat av: Anonym

näh det är inte den oljan, där kan man nog inte bada alls..men de har sånna oljegrejer utefter kusten här också.

2010-07-19 @ 05:48:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0