Universal Studios

Jag vet inte var jag ska börja. Som den filmfantast jag är var detta stället helt underbart! Så från början kanske är en bra idé. Universal studios är där Universal spelar in sina filmer, de har stora studior och uppbyggda scener utomhus som bland annat föreställer New York eller Whoville från Grinchen. Denna delen kan man åka en studio tur i och se de ställena där de spelat in scener från olika filmer samtidigt som de berättar vad det är och hur vissa saker går till. De har även byggt en del som en nöjespark med olika åkatraktioner, shower, resturanger och affärer allt med filmtema. Och jag ska berätta aaaallt vi gjorde! För det var awesome!!

Först gick vi House of Horrors vilket kan jämföras med Gasten på Liseberg. Med skådespelare och dokor som ska skrämma en. Innan jag gick var jag jätterädd att jag skulle vara jätterädd..men den var inte så läskigt eftersom jag var så medveten och kollade i varje hörn..men visst skrek även jag men inte lika mycket som två yngre tjejer som gick bakom oss, de blev så rädda att de tog tag i våra armar! De hade en zombieavdelning, en chuckyavdelning (en film om en docka som börjar leva och döda folk...typ) och en med the wolfman och lite allt möjligt läskigt.

Därefter gick vi å en show om Special effects vilket jag tyckte var sjukt intressant! De visade hur man gjorde olika effekter och visade det live!

Sedan drog vi vidare till the Studio Tour vilken jag skrev lite om i början. Här fick vi stå i kö hur länge som helst och det var hur varmt som helst, var runt 40 grader hela dagen men det var det helt kalrt värt! Mitt i turen hade de världens största 360° 3D visning! De visade en specialgjord scen ur King Kong som Peter Jackson själv hade regiserat såklart. Innan visningen pratade han även lite om den på några skämar som fanns i vagnarna man åkte i! Visninge var jättehäftigt och det kändes nästan som man var mitt i Skullisland och det skvätte vatten och det rörde sig! Mitt i visningen körde vi även förbi där de spelade in just då! och vi såg Eva Longoria från Desperate Housewifes! Hon vinkade till oss! Turen var ganska lång och jag ska inte berätta om allt.

Sedan åkte i The Simpsons ride! I den kön visade de klipp från olika Simpsons episoder där de var på Krustyland och liknande så det var roligt. Den turen var en simulator som fanns på Liseberg för lägnesedan. man satt alltså på samma ställe så rörde sig fordonet man satt i så det kändes som man åkte hit och dit och flög och grejer så såg man på skärmen framför vad som hände. och självklart var familjen Simpsons med hela tiden.

Därefter åkte vi the Mumie som var en väldigt kort åktur fast med mycket specialeffekter som rök och ljus och grejer. Först åkte man jättesnabbt framlänges och sedan samma väg tillbaka. thats it? sa alla efter.

Jurasic Park var sista attraktionen vi hade kvar vilken kan jämföras med Flume ride på Liseberg fast mycket roligare! Först åkte man runt bland lite dinosourier som skvätte lite vatten och sedan kom man till det stora fallet och man blev hur blöt som helst! Men det var skönt eftersom det var så varmt ute!

Vi slutade dagen med att gå på Universals animal actors show. Det var en djurshow med både djur fråm filmer och andra tränade djur. Dock var djuren lite tröttna eftersom det var sista showen för dagen, så de ville inte riktigt göra som de blev tillsagda men det var bara gulligt! Vi såg bland annat hunden från the Proposal. Det var verkligen en helt awesome dag!

Whoville

hunden från the Proposal, dock lite äldre nu

säg gärna hej om du läste ända hit, ok?

Kommentarer
Postat av: Emma

Gud det låter verkligen som något jag skulle älska! Måste se till att åka dit nån gång under det året jag är där. Jag är ju en filmnörd så skulle nog älska det :)

2010-07-18 @ 15:15:58
Postat av: Adam

Haha, hej =)

2010-07-18 @ 20:21:10
Postat av: Hanna

Hej hej från mig och Erik!



Jag vill ju också besöka Whoville!!



(Erik längtar till USA...)

2010-07-19 @ 20:54:48
URL: http://havskristall.blogg.se/
Postat av: sofia

Hej! Och wow!! :D:D låter sjukt kul!!

2010-07-24 @ 01:15:15
Postat av: simone

läser detta lite sent men wow det låter super allt du gjort! :)

2010-07-30 @ 22:23:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0